Onze aanpak

Alles in het werk voor jouw nieuwe medewerker

"Goede medewerkers vinden is lastig … zeg maar gerust een uitdaging!"

⇒ Een niet-ingevulde vacature kost elke dag geld.

⇒ Door verminderde productie of door gemiste deadlines.

⇒ En niet te vergeten; door de extra werkdruk bij collega’s - en kans op ziekteverzuim.

Hoe we jou helpen

Ons primaire doel? Een goede kandidaat voor je vinden!

Maar we denken ook mee over korte termijnoplossingen zoals het tijdelijk inzetten van flexkrachten.

En over preventieve oplossingen zoals (vak)opleidingen voor medewerkers.

Het proces

Toelichting proces

  1. vacature intake: Inventarisatie van de vacature, functie-inhoud, functie-eisen, salaris, bedrijfsinformatie, etc.
  2. Content: Vactureteksten schrijven + foto- en/of videomateriaal maken voor de wervingscampagne. De opdrachtgever is eigenaar van de content.
  3. Job boards: De vacature wordt op meerdere job boards gepromoot
  4. Vacature promotie: Met betaalde advertenties wordt de vacature aangeboden bij de doelgroep. De advertenties (campagnes) worden continu gemonitord en bijgesteld.
  5. Searchen/ recruiten: onze recruiters zoeken actief op 11 verschillende job boards naar kandidaten die 'open to work' zijn.
  6. Screening: Consulenten beoordelen alle reacties en kandidaten.
  7. Selectie: Geschikte kandidaten nodigen wij uit voor een tweede gesprek en worden voorgesteld aan de opdrachtgever.
  8. Plaatsing: De nieuwe medewerker start bij de opdrachtgever.

Wat levert onze aanpak je op?

  • ·         Een doelgerichte, actieve werving
  • ·         Tijdsbesparing en focus
  • ·         Eigen content (teksten en visuals) die vaker te gebruiken is
  • ·         Boost van jouw werkgeversmerk (employer branding)
  • ·         Kennis; leer en profiteer van onze recruitmentaanpak en -ervaring

Wat kost het?

  • Bij een plaatsing wordt een fee van 14% van het bruto jaarsalaris berekend. Geen plaatsing, geen fee
  • De eenmalige kosten voor het produceren van content (teksten, visuals, socialmedia, etc.) worden vooraf geoffreerd (de content is en blijft jouw eigendom)
  • Advertentiekosten voor jobboards en social media worden in samenspraak bepaald

De taakverdeling

Wat doen wij?

  • Vacature intake; alle functie- en bedrijfsinformatie verzamelen 
  • Content productie
  • Vacature op meerdere jobboards plaatsen en promoten
  • Campagnes op de socials met eigen content (punt 2)
  • Actief recruiten op 9+ relevante jobbards
  • Reacties van kandidaten screenen, beoordelen en opvolgen
  • Kandidaten uitnodigen voor een eerste en tweede sollicitatiegesprek
  • Geschikte kandidaten voorstellen aan de opdrachtgever

Wat doe jij?

  • De vacature plaatsen op de eigen (werkenbij) website (tekst wordt aangeleverd)
  • De vacature plaatsen op eigen socialmedia kanalen (content wordt aangeleverd)
  • Promoten van de vacature via medewerkers en eigen netwerk

3 voordelen van een gezamenlijke recruitment aanpak:

  1. Bundelen van kennis: branchekennis opdrachtgever +  recruitment kennis
  2. Groter bereik: door het inzetten van beide netwerken bereik je een veel grotere doelgroep
  3. Meer kans op de ideale kandidaat

Plus extra voordeel:

  • Eigen content die je voor toekomstige vacatures kunt inzetten
  • Promotie van jouw werkgeversmerk

Onze totaaloplossing is voor nu, straks en de toekomst:

Direct inzetten van:

Flex-medewerkers

Werven van:

Nieuwe medewerkers

Opleiden van:

Personeel